úterý 22. září 2009

Sanace náspu v km 3,7-3,9 Droužkovice - Dubina



V úseku železniční tratě Droužkovice – Dubina km 3,7 - km 3,9 ( do r.2004 Spořice – Dubina km 0,9 - km 1,1) dochází neustále ke svislým deformacím náspu projevujícím se na železničním svršku.

Bezprostřední příčinou nestability železničního svršku jsou objemové změny jílů, ze kterých je násep vybudován na neodvodněném podloží.
Vybudovaný násep železničního tělesa na svahu představuje pro podzemní vodu, proudící přirozeně svahem, přehradu. Svahem proudící podzemní voda působí na zeminy podloží a náspu pórovým tlakem a mění jejich konzistenci a způsobuje jejich objemové změny.
K zajištění stability náspu železniční trati dodavatel provede následující práce
4.1. Přeložky kabelů
Před zahájením stavby budou přeloženy místní kabel ČD ve správě SŽT Oblasti Ústí nad Labem a sdělovací a zabezpečovací kabel SSZT Most, oba v délce 200 m, vyskytující se v místě stavby.
4.2. Příjezdová komunikace
Staveniště bude přístupné z komunikace Severočeských dolů Chomutov.
Pro příjezd ze silnice na staveniště bude vybudována 200 m dlouhá a 4,0 m široká příjezdová cesta ze štěrku nebo minerálního materiálu. Příjezdová cesta bude budována na geotextilii.
4.3. Zatrubnění stávajícího příkopu
Před budováním pracovních plošin pro vrtání pilot a odvodňovacích horizontálních vrtů bude betonovými hrdlovými troubami TBP 1-80 zatrubněn stávající příkop od propustku pod tratí v délce v délce 86,0 m a Ø 0,4 m v délce 19,0 m. Oba konce zatrubnění příkopu budou opatřeny betonovými čely.

4.4. Pracovní plošiny pro zhotovení pilot a vrtů

Odvodňovací horizontální vrty budou vrtány z pracovní plošiny na kótě 334,70 m n.m.
4.5. Nový příkop pro odvedení vody
Ústí odvodňovacích vrtů na kótě 335,50 m bude odvodněno do nového, 146,5 m dlouhého příkopu, vystrojeného betonovými příkopovými tvárnicemi TBM 1-103. Zásypem odvodňovacích horizontálních vrtů bude docíleno jejich nezámrzné hloubky.
4.6. Pilotová stěna a ŽB trámec
Vlastní násep železničního tělesa bude zajištěn nekotvenou pilotovou stěnou ze 44 kusů železobetonových vrtaných pilot Ø 0,9 m, 10 m hlubokých, provedených v patě železničního náspu z úrovně 337,50 m n.m. pracovní plošiny pro vrtání pilot. Piloty budou ve hlavách, nad úrovní pracovní plošiny, spojeny železobetonovým trámcem rozměrů 1,2 x 1,2 m, 112,5 m dlouhým. Železobetonový trámec bude rozdělen dilatačními spárami na 3 úseky .
4.7. Odvodňovací vrty a zásyp vrtů
Pro zajištění trvalé stability železničního náspu bude podloží železničního tělesa odvodněno 21 odvodňovacími horizontálními vrty Ø 89 mm, 40 m dlouhými, vrtanými z bezpečné vzdálenosti od trati, v osové vzdálenosti 5,0 m. Vyvrtaná zemina z vrtů pro piloty bude odvezena na skládku
Na staveniště nebude možné vybudovat přípojku elektrického proudu. K výrobě el. proudu musí být použita elektrocentrála.
4.8. Přitěžovací lavice
Za rubem trámce bude nasypána z lomového kamene přitěžovací lavice. Přitěžovací lavice z lomového kamene bude zakryta geotextilií, ohumusovaná a zatrávněna.
Převážná část stavby bude budována na pozemku Českých drah, a.s. Vyvrtaná zemina z vrtů pro piloty bude odvezena na skládku. Pracovní plošiny pro vrtání pilot a odvodňovacích horizontálních vrtů budou budovány ze zhutnitelného štěrkopísku nebo štěrku.
4.9. Úprava, ohumusování a zatrávnění svahů

Ve finále budou všechny svahy upraveny do sklonu 1:2 a všechny nově vytvořené plochy budou ohumusovány a zatrávněny. Okolí stavby bude uvedeno do původního stavu.

Sanace je plánovana na podzim 2009 nebo jaro 2010.

Dokumentaci z r.2004 v elektronické podobě si lze stáhnout :
ze Skydrive
nebo
z Ulož.to

Žádné komentáře:

Okomentovat